کد خبر: 1218469
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
اولیای دم قاتلی که پس از بخشش و آزادی در حادثه‌ای رانندگی فوت کرده‌بود، عامل مرگ او را بدون دریافت دیه بخشیدند. 
 آرمین بینا

جوان آنلاین: اولیای دم قاتلی که پس از بخشش و آزادی در حادثه‌ای رانندگی فوت کرده‌بود، عامل مرگ او را بدون دریافت دیه بخشیدند. 
‌تابستان سال ۸۷ به مأموران پلیس یکی از شهرستان‌های استان فارس خبر رسید دو مرد در یکی از خیابان‌ها درگیری خونینی را رقم زده‌اند. 
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران راهی محل شدند و دریافتند این درگیری بین دو مرد جوان رخ داده و در جریان آن یکی از آن‌ها به شدت زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌است. 
بدین ترتیب مأموران برای تحقیق به بیمارستان رفتند و متوجه شدند تلاش‌های تیم پزشکی برای نجات جان مرد زخمی به نام امین نتیجه‌ای نداده و وی بر اثر شدت ضربات چاقو به بدنش و خونریزی شدید به کام مرگ رفته‌است. 

 راننده موتورسیکلت 
بررسی‌های مأموران نشان داد مقتول ساعتی قبل داخل خیابان در حال پارک کردن خودرویش بوده که با موتورسیکلتی که در آن نزدیکی پارک بوده برخورد می‌کند. همین موضوع باعث درگیری او با صاحب موتورسیکلت می‌شود و در نهایت هم با ضربات چاقوی او به قتل می‌رسد. 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران راننده موتورسیکلت را به نام ایمان تحت تعقیب قرار دادند و وی را شناسایی و دستگیر کردند. 
متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به جرم خود اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه با موتورسیکلتم به بازار رفتم و موتورم را داخل خیابان پارک کردم و برای انجام کاری داخل مغازه‌ای رفتم. لحظاتی بعد وقتی به محل پارک موتورم برگشتم، دیدم خودروی پژویی وقتی در حال پارک خودرویش بوده با موتورم برخورد و آن را واژگون و به آن خسارت وارد کرده‌است. خیلی عصبانی شدم و منتظر ماندم تا راننده خودرو سراغ خودرویش آمد. ابتدا با هم مشاجره لفظی کردیم و وقتی درگیری ما بالا گرفت، چاقویم را از جیبم بیرون آوردم و خواستم او را بترسانمش، اما چاقو به بدنش اصابت کرد و او غرق در خون روی زمین افتاد. من قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم او را بترسانم، اما از ترس فرار کردم. 

 بخشش 
متهم پس از اعتراف در دادگاه کیفری محاکمه شد و اولیای‌دم هم برای او درخواست قصاص دادند. قضات دادگاه، متهم را به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کردند و رأی دادگاه هم پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. 
متهم چند سال بعد پای چوبه دار حاضر شد، اما با التماس و گریه اولیای‌دم به او مهلت دادند. با اعلام مهلت اولیای‌دم تیم صلح و سازش وارد عمل و موفق شدند پس از چند جلسه صلح و سازش رضایت اولیای‌دم را جلب کنند. بدین ترتیب قاتل از طناب دار فاصله گرفت و مدتی قبل از زندان آزاد شد. 

 تصادف مرگبار پس از آزادی 
در حالی که شش ماه از آزادی محکوم به قصاص با رضایت اولیای‌دم گذشته‌بود، به تیم صلح و سازش خبر رسید ایمان در تصادف مرگباری فوت کرده‌است. 
بررسی‌ها نشان داد ایمان روز حادثه خانه عمه‌اش دعوت بوده و با موتورسیکلتش در حال رفتن به خانه عمه‌اش بوده که خودروی پرایدی از عقب با او تصادف می‌کند و باعث مرگ وی می‌شود. همچنین مشخص شد پس از این حادثه، راننده خودرو که تاریخ بیمه‌نامه خودرویش گذشته است، از ترس فرار می‌کند، اما مدتی بعد شناسایی و دستگیر می‌شود. تیم صلح و سازش دریافتند راننده خودرو به پرداخت دیه محکوم شده، اما توان پرداخت دیه را ندارد و در زندان به سر می‌برد. سپس تیم صلح و سازش تصمیم گرفتند برای متهم از اولیای‌دم رضایت بگیرند. در نهایت اولیای‌دم اعلام کردند، چون یک‌بار خودشان این حادثه را تجربه کرده‌اند و پسرشان سال‌ها در زندان بوده، اما اولیای‌دم او را بخشیده‌اند، آن‌ها هم تصمیم گرفته‌اند عامل مرگ پسرشان را بدون دریافت دیه ببخشند. بدین ترتیب با اقدام خداپسندانه اولیای‌دم، راننده پراید هم از زندان آزاد شد.

برچسب ها: تصادف ، قاتل ، قصاص
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار